Saturday 21 July 2012

Salam Ramadhan Al-Mubarak




Dari Abu Hurairah r.a., katanya Rasulullah saw. bersabda: 

"Siapa yang puasa di bulan Ramadhan kerana iman dan ikhlas diampuni Allah dosanya yang telah lalu



Dari Abu Hurairah r.a., katanya Rasulullah saw. bersabda: 

"Allah berfirman: "Setiap amal anak Adam adalah untuk anak Adam itu sendiri, melainkan puasa. Sesungguhnya puasa itu bagi-Ku, dan Aku membalasi puasanya itu. Puasa itu bagaikan perisai; maka apabila seseorang kamu berpuasa, maka janganlah berkata kotor dan jangan pula berkata kasar. Jika seseorang mencacinya atau menyerangnya, maka hendaklah ia mengatakan: 'Aku ini puasa.' Demi Allah, yang diri Muhammad berada dalam genggaman-Nya, sesungguhnya bau busuk mulut orang yang berpuasa lebih harum di sisi Allah daripada bau kasturi. Bagi orang yang puasa ada dua kegembiraan yang menggembirakannya: Apabila ia berbuka ia gembira, dan apabila ia menemui Tuhannya, ia gembira dengan puasanya."


========================================================================

Salam Ramadhan Al-Mubarak dan selamat menjalani ibadah puasa kepada seluruh ahli keluarga, teman-teman seperjuangan dan seluruh umat Islam di seluruh dunia. 

Semoga segala ibadah dan amalan kita pada bulan yang penuh keberkatan ini akan diterima dan diberkati olehNya dan Ramadhan kali ini diharap akan membuka lembaran baru dalam kehidupan kita sebagai hamba Allah s.w.t. di bumiNya ini. Amin.

========================================================================


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...